Magnetröntgen idag

2010-05-04, 12:25:12 / Kategori: Allmänt

 

Nu har jag kommit hem från sjukhuset i Hudik som jag va på idag. Jag var lite nervös men det gick väldigt bra:)

Pappa och jag åkte till Hudiksvalls sjukhus, då gick vi in dit man skulle typ säga till att man var där, jag kommer inte ihåg vad det heter^^ Men allafall, när vi hade gjort det så kom det en läkare direkt, så vi slapp vänta. Då skulle jag få byta om till nån blårock, mössa. Man skulle bara ha underkläder på sej, och strumpor. Jag trodde att dom skoja med att jag skulle ta på mej det. Jag fråga om dom skoja. Då skratta hon lite och sa: Hehe, Nej, jag skojar inte. Då fick vi lägga in alla metal saker i ett skåp som man fick en nyckel till så man kunde låsa in dom, för om man hade med sej det så typ vart det störningar, för jag gjorde ju magnetröntgen. När jag hade bytt om så gick vi in i ett rum där den stora magnetröntgen va. Jag trodde att det var som en vanlig röntgen, men jag hade fel. Så då fick jag lägga mej på nån "långt bord" Har ingen aning om vad det heter. Då fick jag hörlurar så jag kunde lyssna på radio, för det bett och tjöt och så, när man skulle röntga om maskinen, (Det skulle låta så) Så då fick jag välja vad jag skulle lyssna på för radio. Man skulle ligga blixtstil, fick inte röra på tårna eller nåt. Jag skulle ligga där i ungefär: 15 min. Jag hållde på att somna, för jag gick upp 06:30 imorse, för vi åkte 07:30. När det var klart så fick jag gå upp och ta på mej mina kläder och låsa upp sakerna där bla min mobil låg. När jag hade bytt om så kom läkaren och sa att dom skulle skicka i posten och säga hur det gick och hur det såg ut i knä. Då åkte vi på donken och åt frukost. Vi åt en varsin kyckling macka och juice. Då satt vi och prata, när vi hade ätit klart så åkte vi in till stan i Hudik för vi skulle hälsa på pappas tjej där hon jobbar. När vi kom så bjöd hon oss på fika. Hon bjöd oss på fransk choklad, mums! Pappa och hans tjej Marie kom ju hem för typ en dag sen från Paris. Så då bjöd hon oss på choklad därifrån. Den var super god! När vi hade fikat klart så gick vi runt och kika där hon jobba. Sen efter en stund så åkte pappa och jag hem till mamma och lämna av mej, sen åkte hem hem till sej. Så nu sitter jag vid datan och kikar runt lite.




Jag har fått fransk choklad av pappa, den ar super god! Chokladen låg i en ganska stor "låda" Som var som paristornet, kan inte stava till det, menmen, och jag fick en tröja från Paris. Jätte söt!:) Kan visa bild på dom sen:)

 





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?