Idag på skolan

2010-05-26, 20:26:02 / Kategori: Allmänt

Idag i skolan så var det ju "konsert". Det var elever från mellanstadiet och från rockskolan som var där och uppträdde. Det som var så himla synd, det var vissa som sjöng falsk. Det "skav" i öronen att höra det. Jag vet att jag inte är så himla duktig på att sjunga, men jag hör om det är falsk eller inte, det gör dom flesta. Men dom 2 banderna från rockskolan var jätte duktiga! Det var super kul att sitta och kolla när dom spelade. jag har ju själv gott på rockskola i 1-2 år, och då spela jag trummor, och sjöng lite i bakrunden. Det som är så himla bra med rockskolan, är att man får lära sej låtarna, man behöver inte kunna spela tonar och allt, med t.ex: Gitarr, osv. När jag började spela trummor där, så visste jag ingenting om trummor, sen så fick jag lära mej att spela olika låtar. I ett band, så får man skriva egna låtar om man vill, bestämma hur man ska spela toner och allt. Men det finns musik "lärare" som kommer med förslag, så det ska bli bättre, osv. Sen i början av våren, så är det avslutning, och då får man spela på teamtern i Söderhamn, för vänner, familjen, och vilka man vill. Om man har spelat på rockskolan i 1 år, så får man spela en låt på "konserten" för familj, vänner osv. Så det är 1 låt för varje år man går där. Så om man har gått där i 2 år, får man spela 2 låtar. Det är från åldrar mellan 9-19, tror jag. Sen så får man spela in låtarna man har gjort och skrivit på en skiva. Jag har en skiva, från förra året, när jag spela i ett band där. man kan även få "privat" lektioner, t.ex: Man kan få lära sej sjunga, spela gitarr från grunderna, man kan om man vill lära sej noterna och allt.

Idag i skolan så var det ju "konsert". Det var elever från mellanstadiet och från rockskolan som var där och uppträdde. Det som var så himla synd, det var vissa som sjöng falsk. Det "skav" i öronen att höra det. Jag vet att jag inte är så himla duktig på att sjunga, men jag hör om det är falsk eller inte, det gör dom flesta. Men dom 2 banderna från rockskolan var jätte duktiga! Det var super kul att sitta och kolla när dom spelade. jag har ju själv gott på rockskola i 1-2 år, och då spela jag trummor, och sjöng lite i bakrunden. Det som är så himla bra med rockskolan, är att man får lära sej låtarna, man behöver inte kunna spela tonar och allt, med t.ex: Gitarr, osv. När jag började spela trummor där, så visste jag ingenting om trummor, sen så fick jag lära mej att spela olika låtar. I ett band, så får man skriva egna låtar om man vill, bestämma hur man ska spela toner och allt. Men det finns musik "lärare" som kommer med förslag, så det ska bli bättre, osv. Sen i början av våren, så är det avslutning, och då får man spela på teamtern i Söderhamn, för vänner, familjen, och vilka man vill. Om man har spelat på rockskolan i 1 år, så får man spela en låt på "konserten" för familj, vänner osv. Så det är 1 låt för varje år man går där. Så om man har gått där i 2 år, får man spela 2 låtar. Det är från åldrar mellan 9-19, tror jag. Sen så får man spela in låtarna man har gjort och skrivit på en skiva. Jag har en skiva, från förra året, när jag spela i ett band där. man kan även få "privat" lektioner, t.ex: Man kan få lära sej sjunga, spela gitarr från grunderna, man kan om man vill lära sej noterna och allt.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?