Hipp Hipp Hurra!

2010-05-10, 23:52:26 / Kategori: Allmänt

 

Idag är det ju min födelse dag. Jag var med Ida, Anton och Jonat. Det var ju tänkt att Frida skulle vara med, men det vart inte så, för hon kunde inte eller vad det va, men det var super kul!


Imorse så gick jag upp 06:40, då klädde jag på mej och fixa ordning mej, efter jag hade gjort det så gick jag och fixa ordning mej, fixa håret, sminka mej osv. När jag hållde på att fixa ordning mej så kom Madde, då stog vi och prata och så. När klockan var: 07:45, så gick vi ut till busshållsplasten och vänta på bussen, när bussen kom så satt vi oss med Frida. När vi kom till skolan så hade vi matte-.- SUCK! Efter det så hade vi spanska, i slutet så satt spanska läraren och skrek, och då menar jag verkligen SKREK! Åt mej och Frida, så fick stanna kvar efter lektionen-.- Då skrek han t.ex: HÅLL KÄFTEN, NÄR JAG TALAR FANNY! Jag bara: Eh, men ta det lungt?! Efter typ 15-20 fick vi gå. Som tur har jag och Frida det på film, så han kan inte förneka det heller liksom. Jag måste berätta en sak som hände på spanskan baraXD Haha så jävla kul! Frida stog upp och bråka med spanska läraren och hon vägra sätta sej, då sa jag åt henne att hon skulle sätta sej. Jag hade foten på stolen, så när hon satt sej så butta jag bort stolen så hon ramla rakt i bordet med huvudet och rumpan i golvet, haha. Fyfan vad alla skratta, är man duktigt eller?;P Som tur är filma Elias det så vi fick det på film, så alla gick och skratta åt det idag, jag kan kolla om och om på det för det ser så himla kul ut, haha! Wille skulle lägga ut videon på youtube, så ni kan få se det om jag hittar vidoen på youtube. Men allafall, sen hände inte så mycket under skoldagen, hade engelska osv.


MEN NU SKA JAG SÄGA VAD JAG GJORDE EFTER SKOLAN, SÅ JÄVLA NICE!


EFTER SKOLAN: Så åkte jag ju hem, då åt jag macka och kika på tv lite grann, efter typ 30-60 min kom Ida, då kika vi lite på tv, sen drog jag, mamma och Ida till stan. Först så åkte vi och köpte en ny foundation åt mej:) När vi hade gjort det så gick vi på Lindex och kika runt lite. Jag köpte en ny ögonskugga. Jag tänkte köpa en ny masscara, men då sa mamma att vi skulle köpa det sen, ni kommer fatta lite längre fram, tro mej! Då sa mamma att jag och Ida skulle kolla runt i affären för hon skulle göra nåt, jag fattade inget:O Så då gick vi och kika runt i affären. När mamma var klar så gick vi till Ica Kvantum, tror jag att det heter. Men allafall, då köpte vi massa frukt, mums! Jag och mamma vart så himla sugen på dyr choklad så då köpte vi dyr choklad, ett kilo/kg kostar 200 kr. Tänk ett kilo/kg godis som kostar 70-79 kr. Lite skillnad va? Då köpte vi choklad i olika sorter och smaker. Sen så fanns det så man kunde få ta kaffe, då drack mamma kaffe, sen gick vi och betala. När vi kom till bilen, så gav mamma mej ett kuvert då stog det: Grattis Fanny! Du ska få ett paket imorgon, det är en laptop från mamma och pappa. Då börja jag att tog skrika! Det hördes ut, jag skojar inte, jag är seriös. Jag satt och skrek för jag vart så himla glad och jag börja gråta av glädje. Jag trodde att mamma och pappa skoja med mej först, men så var det inte:) Då ringde jag till pappa och sa: Tack så himla mycket pappa! Jag var/är så himla glad, jag kan fortfarande inte tro mina öron och ögon. Så imorgon kommer laptopen:) Jag LÄNGTAR som fan! När jag hade skriktit klart så hade jag nästan tappat rösten, för jag är ju inte helt friskt än. När vi kom hem så satta jag, Ida och lillebrorsan igång att göra tårtan. Jag lägger upp det första, och andra lagret och resultatet. Den var super god! Det va super kul att göra tårtan. När Anton och Jonat kom så satt vi och prata, efter en stund så gick vi och åt tårta och dom hurra för mej. Alla tyckte att tårtan var jätte god, det är ju bra det:) När vi hade ätit klart så prata vi sen öppna jag paketen. När jag öppna ett av mammas paket så förstog jag varför hon inte köpte masscaran som jag ville ha, för det var en av sakerna som jag fick:) Det va därför jag inte fick den när vi skulle handla, för mamma hade köpt den som en av mina födelsedags presenter. Jag vart jätte nöjd över Anton och Jonats paket, tack så mycket allihopa!:) Sen så gick vi upp och kika på lite film och prata sen så åkte dom hem 22:00 ungefär, så nu sitter jag vid datan och bloggar och kikar runt på datan:)


TACK SÅ HIMLA MYCKET FÖR EN HELT UNDERBAR OCH SUPER KUL DAG!:) DENNA DAG GLÖMMER JAG ALDRIG!:) TACK FÖR ALLT!:)



 

Första Lagret På Tårtan:

 

 

 

 

Innehåll:

 

 


* Choklad tårtbotten.

* Bebis rosa grädde.

* Grosad märäng.



Andra Lagret På Tårtan:

 

 

 

 

 

 

 


Innehåll:


* Choklad tårtbotten.

* Choklad "pudding".

* Krossad daim.



 

Resultatet:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utanpå:


* Olika "socker" figurer i olika mönster och färger.

* Torkade jordgubbar.

* Grädde.

 

 

 

 


 

Innehåll:
* Choklad tårtbotten.
* Bebis rosa grädde.
* Grosad märäng.
Andra Lagret På TårtanInnehåll:
* Choklad tårtbotten.
* Bebis rosa grädde.
* Grosad märäng.
Andra Lagret På Tårtan:



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?