Färgat håret

2010-05-05, 20:35:59 / Kategori: Allmänt

Nu har jag färgat håret. Det vart väldigt snyggt! När jag färga håret så var Frida och Alex här, och dom tycker att det vart skit bra, det var kul att höra tycker jag:) Egentligen skulle jag färga utväxten bara, men det vart hela håret, och det tycker jag va bra att jag färga hela håret tillslut. Jag trodde att det skulle bli ljusare, men det vart mörkare än vad färgen visar på bilden. Jag hade denna färg i förra gången jag färga också. Men jag är väldigt glad över att det vart mörkare! För jag ville ha mörkare hår än vad jag hade förut. Så det vart väldigt bra!

Jag har fått in lite frågor på min mail om hur många gånger jag färgar håret per år, och när jag färgade håret först bla. Så jag svarar på lite frågor snart.

Denna färg använda jag idag, Så J*VLA snygg färg! Jag tycker den färgen passa på mej så himla bra, Färgen glänser och den blir super snygg i håret. Så nu vet ni vad jag använde för färg idag. Jag använde nummer: 880, på färgen, om ni vill veta. Det är hur stark och mörk färgen är.


Hur ofta färgar du ditt hår på ett år?

SVAR: Det är helt olika hur fort det växer, ibland växer det fortare än andra år. Men i vanligaste fall så färgar jag håret ungefär: 11-10 gånger per år ungefär.


När började du att färga ditt hår?

SVAR: När jag gick i 3:an, det är ju kanske inte så bra att börja så tidigt, men det gjorde jag. Det är ju upp till var och en liksom, om man vill färga håret eller inte.


Hur många gånger har du färgat ditt hår i hela ditt liv?

SVAR: Eftersom jag är 14, och fägar mitt hår 10-11 gånger per år så det är väl ganska mycket. Jag har färgat mitt hår 50 gånger totalt ungefär. Om jag hade färgat mitt hår varje dag under 14 år, så hade jag varit uppe i 154 gånger som jag har färgat, men jag börja ju när jag va 9-10, så det är absolut inte 154 gånger, men 50 gånger är ju en hel del det också!


Är det nångång du har ångrat att du färgat ditt hår?

SVAR: Ja det är det särkert, när det inte blir alls som man har tänkt sej. Jag kommer ihåg när jag skulle färga håret blont, då fick jag nästan gult hår, och fyfan vad jag skrek, jag börja grina och allt. Då var jag 12 tror jag.


Vilka färger har du haft i håret?

SVAR: Jag har haft väldigt många färger, men dom som jag kommer ihåg är: Blont, Brunt(Som jag har nu) Svart, rosa, limegrönt, blått. Asså när jag var liten så prova jag massa olika färger så såg ut som en "mupp" då, hehe.


När tycker du att man ska börja färga håret? I vilken ålder?

SVAR: Det är helt upp till en, vad man tycker. Jag började ju i väldigt tidig ålder. Men jag tycker att man nästan ska vara minst 12 år, för hårfärg tar ut så himla mycket på håret, det blir förstört osv. Men det blir inte det på mitt hår, jag vet inte varför, men mitt hår blir inte förstört av hårfärg. Det beror ju på om man tål det bra eller om man tål det inte så bra, men det är olika från person till person.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?