Orginal låtar och omgjorda låtar, plus+ Nelly Furtodo.

2010-03-09, 14:15:31 / Kategori: Allmänt

Idag när jag sökte på olika låtar på youtube.se, så hitta dom kanske 2 finaste låtarna jag har hört, jag trodde inte att det fanns så himla fina låtar, men jag hade verkligen fel! Hon är en väldigt begåvad artist, Hennes låtar får en att "tappa" andan, hon har sån otrolig röst! Jag fattar inte att hon kan ha en sån himla bra sångröst! Hon är verkligen värd att lyssna på, 2 av henne låtar är absolut dom finaste låtarna jag har hört. Artisten heter Nelly Furtado. Jag skulle gärna ha alla hennes låtar på mobilen. Hon har en väldigt fin sångröst, jag tror att ingen som jag har hört har bättre röst än hon, hennes sångröst är helt otrolig! Fast det nästan är bara lunga låtar så är dom väldigt bra, fast att hon sjunger lunga låtar mest så är ju hon super duktig! Jag läger upp mina 2 favorit låtar med hon. En låt heter In God's Hands och All Good Things (Come To An End) Den senaste låten med henne som jag skrev, (alltså: All Good Things)  Det är väldigt många männsikor som tar beatet eller "bakrunds" musiken och liksom sätter in rap och sånt, det har jag absolut inga problem med. Det kanske man får räkna med när man sätter in ett orginal eller så, men det är ju liksom bara kul när dom tycker beatet eller musiken är bra liksom, det är ju kul att få lyssna att dom har gjort t.ex rap/hiphop av låten eller en remix.


Orginalet: ROSA kant.
Omgjorda: BLÅ kant.

Här är ett EXEMPEL på orginalet och omgjord låt.
(OBS: Orginalet kommer först)
 



Orginalet:
       
                         Omgjorda:
          
Erik Segerstedt -                             Sofijah -
wherever you are                               En saknad


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Här är dom 2 finaste låtarna med Nelly Furtado som jag tänkte lägga upp. Hon är väldigt begåvad på att sjunga  tycker jag, en av hennes låtar: All Good Things (Come To An End), sen låten har flera stycken gjort om tll rap och sånt, men det kanske man får va beredd på att folk gör om till rap, det är kul att kolla runt hur dom har liksom har gjort om låten till rap och sånt.

Här är dom 2 kanske finaste låtarna jag har hört:



Nelly Furtado -                                               Nelly Furtado -
In God´s Hands                                        All Good Things (Come To An End)

            




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?