Är hemma hos pappa nudå, plus+ lite extra från melodifestivalen:

2010-03-08, 09:51:25 / Kategori: Allmänt

Hejsan, sitter nu vaken kl: 08:52 hemma hos pappa, igår vart det en lyckad dag/kväll, va med Ante hela dagen:) sen åkte han hem på kvällen:( efter Ante hade åkt hem så åkte jag med pappa hem till han, jag har inte träffat pappa sen i julas. Igår så hann vi precis till Ica inan det stängde, så vi typ "sprang" in och tog yogurt, fil, popcorn och dricka, sen skynda vi och betala, sen drog vi hem igen, då tog jag nån macka och satt och kika lite på tv sen satt jag vid datan ett tag, sen typ så kika vi på en film som gick på tv:en, en Wallander film, man jag hade redan sett den man jag kolla ändå, för hade inge annat att hitta på, sen så somna jag, haha. Ovanligt(host) haha. Sen nör jag vakna till så gick jag och la mej för jag var skit trött, så när jag la mej så somna jag direkt, haha. Så imorse så drog pappa tidigt till jobbet, så jag låg och sov till typ 08:00, eller nå, för jag orka inte sova:O så gick upp och nog fram, bröd, smör, yogurt och lite juice, sen satt jag och käka frukostk, det vart min frukost, så nu sitter jag vid laptoppen och chillar typ. Idag ska jag inte göra så mycket tror jag, det blir väl typ sitta vid datan, tv:en, jag orkar inte gå ut när det är så himla kallt ute liksom, det är ju inte precis 20+ ute, haha. Menmen, jag fpr se vad jag ska hitta på, sånt som märks, men jag ska nog bara ta det lungt! Och sen kommer jag nog gå och lägga mej eftersom jag vakna så himla tidigt, jaja. Pappa har skaffat nå typ mina skrivbord, de är skit skön att skriva med, det är nästan äckligt skön att skriva med:O


Melodifestivalen:
I förrgår så såg jag på melodifestivalen för första gången.
Det har liksom inte blivit av att jag har kollat på det eftersom jag har trott att det bara typ va dåliga låtar, men jag hitta nåra väldigt bra låtar, och dom flesta gick med till final. Jag tyckta att: Salem Al Fakir - Keep On Walking, Jessica Andersson - I did it for love, Crucified Barbara - Heaven Or Hell, dom var absolut bäst! Det som är så himla synd är att Pernilla Wahlgren gick vidare istället för Crucifeld Barbra! Pernilla Wahlgren är endast känd för att hennes föräldrar var/är det, och det svenska folket kanske inte tycker att det är så himla mycke schlager i melodifestivalen, och nu när det är det så röstar massa på hon liksom, förút då var det ju bara schlager i melodifestivalen, men nu är det mest: Rock, disko, balader typ, jag själv tycker absolut inte om schlager, det gjorde typ när jag var 7 år, men inte nu liksom, Pernilla Wahlgrens låter heter: Jag vill om du vågar. Jag tror nog att dom flesta ungdomar tyckte mer om Crucified Barbara än Pernilla Wahlgren. Men det är ju vad jag tror. Men jag tycker det är väldigt synd att Crucified Barbara åkte ut, men än är Jessica Andersson och Salem Al Fakir och kämpar för att vinna melodifestivalen! Hoppas att en av dom vinner hela melodifestivalen och även ESU, vi får väl se hur det går.

Mina "favoritlåtar" låtar i melodifestivalen 2010:



Salem Al Fakir - Keep On Walking


Låten sätter sej verkligen i hjärnan, man vill höra den om, om och om igen hela tiden, låten är liksom "mysig" Den är "skön" att lyssna på, texten är jätte fin! Jag skulle gärna höra denna låt i ESU.



Jessica Andersson - I did it for love
¨
Denna låt "sätter" sej verkligen i ens hjärta, jag blir dårögd när jag hör denna låt, om man verkligen lyssnar på låten och dens "innerbörd" så blir man tårögd, men även om jag inte lyssnar på texten eller inte så tyker jag att det är en helt underbar låt! Den är verkligen värd en plats i ESU, dom som har gjort denna låt och denna text, borde vara väldigt nöjd och stolta!


Crucified Barbara - Heaven Or Hell


Denna låt sätter sej verkligen på ens hjärna när man hör denna låt, man vill liksom inte sluta lyssna på låten, men vill höra den om och om igen, refrengen är jätte bra, jag tycker inte om typ "hård" rock, (Alltså: När man typ bara skriker i låtar och håller på) Men denna lt var faktiskt väldigt bra! Det blir mer och mer rock låtar till melodifestivalen tycekr jag, annars har det liksom varit typ "enformiga" låtar, nu är det liksom blandat med: Rock, balader, disko bla. Men nu är det liksom flera olika musikstilar i melodifestivalen. Men denna är iallafall väldigt bra!




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?