Fysikprov plus+ matte prov på fredag-.-

2010-03-02, 18:58:46 / Kategori: Allmänt



Hejsan allihopa, idag så var det fysik prov, hoppas det gick bra för mej, jag svara på alla frågor utan 1-2 tror jag, men annars gick det nog bra! Jag får väl se hur det gick för mej på provet i veckan, eller nästnästa vecka, tror jag. Det märks heltenkelt. Efter skolan så åkte jag och Madde hem till Madde, då typ åt vi lite, sen kika vi på tv, då somna jag, jag har vart as trött idag, men det är nog för att jag har ju halsfluss, menmen, sen allafall så gick vi och åt glass, göttgött var det! Sen har vi inte gjort så himla mycke, vi sitter nu vid datan hemma hos Madde, sen blir det att åka hem, ska plugga inför matte provet på fredag, jag tror det är på fredag, hoppas det går bra! Annars går det bra i skolan, bara att det är mycke prov nu, men det är det ju i högstadiet, menmen. Det får man väl ränka med, eller? Men jag sitter inte precis och pluggar ihjäl mej, för det är ju så j*vla tråkigt att plugga! I svenskan så ska vi få betyg på allt vi gör, det är både bra och dåligt tycker jag




Bra med betyg på det vi gör i svenskan: Man kämpar hårdare, allafall jag, och när man får G,VG eller MVG så blir man väl nöjd med resultatet, men det är ju inte det allt handlar om, men jag tror att dom tror att eleverna kämpar håradre om vi får betyg på det vi gör, i 8:an så kommer vi få ju riktiga betyg, om ni förstår? Och då ville svenska läraren göra oss "berädda" på det liksom, så vi vet ungefär som vi ska klara av.


Dåligt med betyg på det vi gör i svenskan: Det är ju så att vi ska ha betyg på det vi gör i svenskan, och det är bra både bra och dåligt med det, men det dåliga är nog att man måste ju kämpa om man vill ha t.ex MVG, eller nå. Alla har ju likosom inte lika lätt för att t.ex skriva,läsa bla, jag har ju lätt för att skriva och läsa och det, och det ju bra, eftersom de behöver jag inte vara så rädd för att inte klara av det, men man vet ju "aldrig" hur det går sen, det kan ju gå bra nu och sen går det jätte dåligt, och om man inte är ju bra på att bla läsa och skriva så kan det ju gå jätte bra sen. Men det kan ju hela tiden gå dåligt och hela tiden då bra, men ibland bra och dåligt.





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?