Sjukhuset idag!

2010-03-25, 12:23:59 / Kategori: Allmänt

 

Kl: 14:30, ska jag till sjukhuset för jag har ständiga(hela tiden) smärtor i knä och höften. Jag kan inte gå eller springa. Jag har vart och kolla dörut vad det kan vara men då har dom inte hittat felet. Men nu på senaste tiden gör de ondare och ondare dag för dag i knä och höften. Så idag ska jag åka och kolla de på sjukhuset. Det är så himla jobbigt att man inte kan springa längre sträckor, bara nån meter sen får jag smärtor i knä och höften. Jag gillar att va ute och röra på mej t.ex springa. Men det kan jag inte göra nu:(

I sommras så råka jag ju ut för en olycka med en moppe. Det sluta att jag hamna på akuten i Hudiksvall. Det var ungefär 5% av 100% att jag skulle kunna överleva, för jag hade svimat, och låg och skaka och nästan förblödde. Jag fick smällar i: Knä, höften, magen, axeln, benen, nästan överallt. Så jag fick sova över på sjukhuset. Dom va och kolla mej var 30 minut för att se att allt va bra med mej. Jag bara låg och inte gjorde nånting, jag åt inte, jag drack inge, Jag bara låg där och gjorde ingenting. Jag undra om jag skulle överleva. Som tur gjorde jag det. Jag fick gå på kryckor i 1,5 månader. Detta kommer jag aldrig att glömma, jag bara låg på marken och blödde, skaka, svimma. Som tur va, va Frida, Ida och Fridas brorsa där. Så dom kunde hjälpa mej att ringa mamma/pappa/ambulansen.

Än idag tänker jag på det och tänker hur lila jag va sårad efter moppe olyckan. Jag trodde att de aldrig skulle hända mej, men de gjorde de. När jag minst ana att de skulle hända mej så hände de. När ni minst anar de, så kan en olycka drabba er, ni ska vara försiktiga för vad ni gör. Tänk efter. Jag tänkte inte efter, därför hände de som jag inte ville skulle hända. Jag dog nästan den dagen. De va bara nåra dagar efter min födelsedag ungefär. Kom ihåg: Va försiktiga de ni gör, annars kan ni vara skadade för resten av era liv. T.ex: Knä, höften, axeln osv.

Jag lärde mej av mina misstag att vara försiktig på moppar. Jag kan inte spela innebandy, som jag gjorde förut. Jag kan inte springa nästan.

Och plus+ att jag spela innebandy innan och fick smällar på knä och höften, och jag har spelat fotboll, så vart de ännu värre, eftersom jag hade ont lite då och då, men efter skadan vart det värre. Nu är de ungefär 1 halv år sen olyckan hände, men ändå har inte mitt knä och min höft blivit helt återställt(alltså, blivit "bättre")

Jag hoppas att dom får reda på vad det är med mitt knä och min höft, annars får jag har smärtor kanske hela livet. Jag hoppas på de bästa



Jag tog bilden för den va "gullig"



Andelli ;)

Det där låter ju fan alvarligt. Läskigt :/



2010-03-25, 16:24:43



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?