Detta inlägg handlar om farliga krämer och smink bla

2010-03-13, 18:21:50 / Kategori: Allmänt

  Viktig fakta om hudkrämer, smink osv!




Din kräm kan göra dig sjuk

Din dagliga hudkräm kanske inte är så ofarlig som du tidigare trott. Huden absorberar en del av krämerna och alla ämnen är inte
nyttiga för kroppen. Ny forskning visar att mineraloljor i krämerna skulle kunne ge reumatism.


Ämnen du bör se upp för:

* Det kan vaea svårt att veta vad en hudkräm innehåller. Det finns många olika namn på mineraloljorna.

Här är några svenska namn på oljor:
* Mineralolija.
* Medicinsk vitolja.
* Vit mineralolja.
* E 905.


Tunnel-giftet finns i smink!


Farligt att inandas:

* Akrylamid är farligt att inandas, förtära eller få på huden. I lindrigare fall kan den orsaka rubbningar av balanssinnet, störa
uppfattningar av vibrationer och försvåra urinavgång.
* Högre doser kan den ge nervskador, cancer och bestående genetiska men.
* Endast 0,1 miligram per dygn räcker för en oacceptat elt hög cancerrisk.


Vanligaste i Lóreal:


Nio hudkrämer där akrylamid ingår:


* Lóreal Revitalift(lyftande hudkräm.)
* Lóreal Revitalift(vanlig hudkräm.)
* Lóreal Ögonkräm.
* Lóreal Rynklräm.
* Lóreal Tripple Active Fukighetskräm.
* Lóreal Hydra Matt Fuktighetskräm.
* Lóreal Excell(lyssterframkallande.)
* Oll of Ulay(Daglig rengörngskräm.)
* Lancóme(nattkräm.)


Hudtyper:


NORMAL HY - BLANDAD
fetare i T-zonen, torrare på kinderna, krämfärgad.

TORR HY
rosa färgton, ofta yrliga blodkärl, små osynliga porer, tunn hud, linjeras tidigt, bränner sig lätt i solen

FETT HY
hunden är tjock, stora porer, grådaskig, livlös, glansiga partier, ofta akne i tonåren, linjeras sent, tål sol bra.



Rödhåriga har ofta: ömtålig och torr hy.
Ljushåriga har ofta: torr hud.
Mörkhåriga har ofta: fet hy.








Vad tycker du om detta: Jag tycker verkligen att det är dåligt med detta, att man kan få caner av jätte vanliga och kända
hudkrämer och smink produkter.Jag tycker det är väldigt dåligt, allt stämmer. Jag har läst om smink, hud produkter så jag vet vad
jag talar om. Allt jag har skrivit är helt sant, det kan nikolla själva om ni inte tror mej. I nästan alla hud och smink produkter
så är det farliga ämnen osv, det är ju såklart dåligt att det ska behöva vara så. Det skulle ju vara bättre om det inte va farliga
produkter i smink och krämer och massa annat.


Kommer du fortfarande sminka och använda krämer?

 


Ja, såklart kommer jag inte sluta att använda smink, jag använder sällan krämer, jag beöver liksom inte göra det. Men det är ju synd att det är farliga ämnen i krämer och smink, men jag kommer inte sluta sminka mej för det, jag köper ju Lóreal smink och det ändå, jag har ju massa av doms smink som jag använder.


Vad tycker du om märket Lóreal?
Jag tycker att det märket är faktiskt det bästa smink märket som finns, allt smink hos dom är jätte bra, förutom att det är farligt, men det är ju typ all smink och hud produkter. Jag kommer absolut inte sluta använda Lóreals smink. Lóreal är ju väldigt känt för smink och sånt, och det är verkligen bra smink.





KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?