Vaken

2010-06-23, 12:57:13 / Kategori: Allmänt

Nu har jag ätit frukost, klätt på mej. Efter jag har bloggat lite så ska jag fixa ordning håret, sminka mej osv. För sen så ska jag följa med mamma till stan, när jag har kommit hem så ska jag vara med Ida. Får väl se vad vi hittar på, men jag behöver inte vara orolig att vi ska ha tråkigt. För vi har aldrig tråkigt!:)


Igår så kolla jag ju på: Säg att du älskar mej. Sen så kollade jag på: Fjorton suger och Hiphip Hora. Det är väldigt bra fillmer! Dom är verkligen värd att se! Filmen: Säg att du älskar mej är väldigt gripande, jag blir tårögd och börjar gråta varje gång jag ser den, jag "lever" verkligen in i filmen, tänk att det är faktiskt personen som har det så på riktigt, det är hemskt!


Om Säg att du älskar mig:

Ett drama om 15-åriga Fatou och hennes vänner Kim och Sanna som lever ett sexuellt utsvävande liv. I en tid då man experimenterar och försöker hitta kärlek tror de att enda vägen dit är genom sex. En kväll efter att de spelat "sms-striptease" med ett killgäng händer det otänkbara. Fatou blir utsatt för ett övergrepp. Hon förnekar det hela, inför skolan, inför föräldrarna och även för sig själv. Men en dag hinner verkligheten ifatt Fatou och hennes vänner.


Om Fjorton Suger:

Emma, en på ytan cool, fjortonårig tjej från Helsingborg, försöker att byta umgänge till storebrorsans äldre kompisar. Det är en annan värld och Emma råkar riktigt illa ut. Men i gränslandet mellan barn och vuxen möter hon också skejtaren Aron. En kärlekshistoria mot en mörk klangbotten och en resa mot ny identitet och frigörelse tar sin början.


Om Hiphip Hora:

Sofie, Amanda och Emma har precis börjat sjuan och ser fram emot högstadiet med spänd förväntan. Mest nyfikna är de på skolans coolaste killar Mouse, Jens och Sebbe. Men högstadiet blir inte riktigt som de tänkt sig; på en fest blir Sofie alldeles för full och blir medvetslös, och Mouse och Jens tar förnedrande foton på henne. Snart har hela skolan sett bilderna och allting rasar samman.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?