Hairspray

2010-06-14, 14:08:29 / Kategori: Allmänt




Ungefär klockan 20:00, så gick jag och mötte upp Frida, då gick vi till hennes mamma, för hon skulle hämta nånting. När hon var klar så gick vi till Video Shoppen, när hon skulle sätta sej, så såg inte hon eller jag att det va massa spindlar där hon satt sej. Så när vi satta oss, så satt vi och prata en stund. Sen sa jag: Där är en spindel. Då svara hon: Okej. Då såg jag att det var massa spindlar på hela bordet, väggen och allt. Så jag skrek: FRIDA FLYTTA DEJ! DET ÄR FULLT MED SPINDLAR! Då sprang hon upp och stog och skrek, medans jag bara stog och garva, haha. Jag kunde inte sluta skratta, det såg så himla kul ut, hehe. Spindlarna va ungefär 0,5 mm stor, så dom är ju inte precis stor. Jag har sån himla spindelfobi, så man inte kan tro att det är sant:O


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Den bästa musikalen någonsin!


Hairspay.

Denna filmen/musikalen såg jag igår, den gick på 4:an klockan 21:00, jag har sett den 1 gång tidigare, och jag ville se den igen, så igår fick jag det. Tycker den är så himla bra! jag blir alldeles "till mej" när jag ser den filmen. Alltså det jag menar med "till mej" är att det blir frärilar i magen, jag blir super glad och bara ler och hänger med låtarna, dom har verkligen lyckats med filmen! Denna film är VERKLIGEN värd att kolla på, den är så himla charmig. Så blir bra film!





FAKTA OM FILMEN: 

Knappt tjugo år gammal får John Waters musikal ”Hairspray” se sig själv i ny tappning. Originalet blev en kassasuccé och den efterföljande Broadwaypjäsen (från 2002) drog in en hel drös Tonys, bland annat för bästa musikal. Att det var dags för en nyinspelning kommer inte som en överraskning.

Sjuttonåriga Tracy Turnblad (spelad av nykomlingen Nikki Blonsky), är den stora flickan med det stora håret, men också med det stora hjärtat. Hennes liv cirklar kring sång och dans; hon vill hellre medverka i ”The Corny Collins Show” än lägga manken till i skolan. Men hon har ett problem: hennes kroppsstorlek skiljer sig från de andra unga, något som hennes välmenande mor (spelad av John Travolta) även påpekar. Men den som inget satsar vinner inte heller. Så när Tracy, övertygad om sin talang, ändå bestämmer sig för att satsa, blir det åka av.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?