Bingo

2010-07-01, 00:54:05 / Kategori: Allmänt

Gå gärna in på denna sida, för att få den verkligen upplevelsen att spela bingo: http://www.bingosidan.com/


Hur fungerar bingo i Sverige?    


Det organiserade bingospelet i bingohallar är idag helt datoriserat. Uppgifterna lagras i en dator och alla nummer dras från en slumpgenerator, som sedan kontrolleras av Länsstyrelsen.

Länsstyrelsen och Lotteriinspektionen har noggrann kontroll över bingospelet så att det sköts på ett seriöst och lagligt sätt.



Hur spelas bingo?

Det första man gör innan man börjar spela bingo är att köpa sina brickor eller om man spelar bingo online, gör en insättning på sitt spelkonto hos spelbolaget. Där kan man själv bestämma hur mycket man vill spela för. Spelet bingo går ut på att slumpvalda siffror dras och som spelare markerar man då dessa nummer på sin spelbricka med förtryckta siffror i ett rutmönster. Den som först får till exempel en hel markerad rad, ropar “bingo!” för att signalera sin vinst. Spelar du bingo online blir den dragna siffran automatiskt förkryssad på din bricka.

Spelet håller på ända tills någon fått fem nummer i rad, antingen vågrätt, lodrätt eller diagonalt. När man fått detta ska man som sagt ropa ”bingo!” för att göra alla uppmärksamma på att man vunnit, på Internet görs detta automatiskt. Efter att man ropat bingo kontrollerar en bingovärd att brickan är rätt ifylld, om så är fallet har spelaren vunnit omgången och tar hem priset, vilket oftast är pengar. Är man många som spelar kan vinsten bli stor, men chansen att vinna krymper även ju fler man är som spelar.

Det finns ett par olika varianter av bingo så som klassisk bingo (beskrivet ovan) och Variantbingo, där klassisk bingo fortfarande är den bingovariant som är vanligast. Det är också den variant av bingo som oftast erbjuds i bingohallar och i bingorum på Internet.

Bingo är ett perfekt spel för dig som vill umgås och träffa nya människor och även ha chans att vinna pengar. Bingo är absolut något som alla åldrar kan spela och med online bingons framfart är det numera tillgängligt för det flesta. På Svenska Spel, som är ett spelbolag du absolut kan lita på vad gäller spel i alla former, så har du också möjligheten att bingo och andra spelformer så som betting.


Min erfarenhet av bingo:  

Jag har ju erfarenhet om bingo, jag vet hur man spelar det osv, men jag är inte som en expert på det. Nu den senaste tiden så har jag inte varit så himla intreserad av det, visst förut när jag var mindre så tyckte jag om att kolla på tv:en och köpa bingo bricka, som man markerar över med en bingopenna, det tyckte jag var jätte kul förut. Men det har jag växt från nu, men alla växer ju ifrån nånting nångång offtast ju, men så kan det ju vara.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?