Angående Monarkin

2010-06-16, 20:08:53 / Kategori: Allmänt














Något som nämns i alla tidningar är om kungahuset, men det är ju ganska självklart eftersom bröllopet mellan Daniel Westling och Krpnprinsessan Victoria, så jag tänkte att jag ska skriva lite om det i detta inlägget.



Jag tycker att monarkin är lite bra och mysigt, för det har ju funnits så himla länge, och det är liksom något som bevarar kulturen. Men jag har nog inte mer bra om att något om det. Man får ju inte säga t.ex: Du, till någon som är kunlig, det tycker jag är väldigt dåligt och lite töntigt, men ändå inte liksom. Och sen är det ju en väldigt stor diskussioon om att så mycket av skatten går till kungahuset, och såklart tycker jag att det också är fel. Så om jag får välja så är det ett nej till monarki, även om det är fint, som jag skrev.




En sak till angående bröllopet är att det ska kosta så himla mycket och vara så stor sak. Det kostar 71 miljoner för hennes bröllop, 3 miljoner går endast till blommor? Jag kan ju absolut förstå att dom bli ha det bästa av det bästa, det skulle jag också vilja ha, men 3 miljoner för blommor? Det är ju inte nånannan än kungafamiljen som köper blommor för 3 miljnor, eller har jag fel? Men jag kan förstå att dom köper blommor för 3 miljoner, men ändp inte. Dom får ju liksom våra skatta pengar!! Kungahuset är väl inte mera värd än vi andra? Dom är ju också människor som vi.

Sen förtår jag inte vad saken är angående varför det ska vara så himla stort att dom gifter sej. Dom är ju hela vanliga männsikor egentligen?




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?