Är smink farligt för huden? SVAR PÅ TAL:

2010-01-22, 11:00:00 / Kategori: Allmänt





Dagens fråga är:
   Är smink farligt för huden?


SVAR: Ja, det kan vara farligt om man inte tar hand om huden.
Om man inte t.ex. tar bort alltsmink innan man ska lägga sig så kan det få svåra konsikvenser, t.ex.: Om man sover med masscara på sina ögonfransar så kan dom låtsna, och ögonfransar växer inte som håret på kroppen gör, om man tappar ögonfransarna så kommer dom inte tillbaka. Det är ett problem, det kan innehålla massa farliga änen som förstör huden för oss, Därför använder jag krämer innan jag ska ta på mig sminket och fter jag har tagit av mig sminket.
Jag har en fondation som innehåller fuktkräm, då blire int huden torr under vintern, eller om de e kallt ute, den är jätte bra. Den finns tyvär inte på google tror ja, men den finns i Lindex t.ex, Den finns nog i alla sminkaffärer.
På kvällarna när jag ska ta bort mitt smink så använder ja: NIVEA, smink borttagning.


Smink för barn kan vara farligt:

Jag råder föräldrar till barn som använder smink att vara extra uppmärksamma.
- Barns organ är inte fullt utvecklade. Risken för påverkan av farliga ämnen är därför långt större.
I Sverige är det farliga konserveringsmedlet godkänt av Läkemedelsverket, men får inte användas i produkter för munhygien och läppvård.




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?