Får jag fresta med Rubriken: SEMLEDAGEN idag. plus+ Att det är gelehallonensdag idag/igår.

2010-02-16, 21:10:14 / Kategori: Allmänt
Lite ny fakta om min blogg:

Jag är nu medlem på Bloggtoppen, Så nu räknas hur många som besöker min blogg och sånt.
Så nu har man fixat det, visst är man duktig?:)
De tycker i allafall jag.

Idag är det ju semledagen, jag har ätit 1 semla.
Vart as mätt så har inte ätit några flera.
Men det räcker att äta dom en gång per år, för jag tröttnar fort på dom, asså smaken.
Jaja, men så kan det vara.
Har ni ätit några semlor än? Eller ska ni inte äta några?

Jag har faktiskt några betyg som jag hitta på 10 stycken semlor, SMAKEN och UTSEENDE:

Rådhus-konditoriet:

SMAK:
"Bra med riktig mandel".
- "Den var för kompakt".
- "Den smakade lite för sött".
UTSEENDE: "Den ser så tråkig ut."

Tewes:


SMAK:"Gott med pärlsocker på".
- "Bra grädde".
- "Den var inte så mäktig".
UTSEENDE: "Ser smaskig ut trots att den har så stort lock."

Bull-Olles:

SMAK:
"Mandelmassan smackade väldigt sockrigt".
- "Gott med kardemumma i brödet".
UTSEENDE: "Ser bastant och härlig ut."

Coop:

SMAK: "Väldigt bitter i mandelmassan."
- "Frän i smaken."
- "Mastig grädde."
UTSEENDE: "Ser godare ut än den smakade."

Preem:


SMAK:
"Grädden var inget god, smakar inte som på de andra."
- "God mandelsmak."
UTSEENDE: "Väldigt sött lock."

Snäckan:

SMAK:
"Mycket madelmassa."
- "Rejäl."
- "God grädde, men det smakade bittermadel."
UTEENDE: "Lite blek."

Storsjöbagaren:

SMAK:
"Ganska lös mandelmassa."
- "God grädde."
UTSEENDE: "Gullig med det lilla locket."

Wayne´s Coffee:

SMAK:
"Bra med riktig mandel."
- "Den var för kompakt."
- "Den smakade lite för sött."
UTSEENDE: "Ser ut lite som en karljohansvamp."

Ica Alen:


SMAK:
"Inte så tokig alls."
- "God bulle."
- "Mycket bitter mandel i mandelmassan."
UTSEENDE: "Snyggt trots att den har ett trekantigt lock."

Sjölinskonditori:

SMAK:
"God grädde."
- "God bulle."
- "God mandelmassa."
- "En riktig höjdare."
UTSEENDE: "Ser ut som en semla ska se ut."


Detta är inte min åsikt, det är faktiskt nåra tanter/damer från tidningen som har smakat dom.
Men jag tycker personligen att det var helt fel bedömning!
Varför ska det vara "gammla" damer som bedömer? Det kunde väl ha barit blandat?
Typ en 18-22, 25-35, 40-60, eller nå liksom, alla dom 3-4 som bedömde va ju typ 60-70, asså jag har inget emot äldre men liksom  ändå.
Vad tycker ni?



(OBS)

Detta får ni inte glömma:
Det är gelehallonens dag idag, jag kommer inte ihåg om det var doms dag idag eller om det var doms dag igår.
Men asså seriöst, gelehallonens dag? Det är överdrivet tycker jag, seriöst?! Då kan dom ju fan lika gärna ha godisdag eller nå sånt, men gelehallonensdag?
Asså gelehallon/hjärtan är jätte gott men en helt egen dag för dom, nej tack.
Jag tror inte att så många vet om att det finns en sån dag, men nu vet ni allesammans!
















KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?