Köpte nytt smink idag! JIPPI!

2010-02-03, 22:30:19 / Kategori: Allmänt

Hejsan allihopa!
Nu är jag på topp idag igen efter att nån hade tagit min väska med allt smink och det.
Men nu har jag och mamma vart och handla smink till mej!
Jag är allafall jätte nöjd med det jag har köpt!
Eller det var faktiskt mamma som betala(A)

Detta köpte jag idag:

Olay foundation.

Pris: 135 Kr.
Nyanser: Fair och medium.
Affär: Nästan alla smink butiker, t.ex: Kicks, kayen, lindex och massa flera.

Olay foundation , den är verkligen bra, allafall med min hud
Den är mjuk, den är inte för klibbig och slaskig och inte för hård och sånt, nu kanske ni tänker på nå annat, haha.
Men jag menar foundationen, för er som kanske tog fel, hehe.
Det finns i nyanserna: fair och medium, själv köpte jag fair, för på vintern som det är nu vill jag inte ha nån jätte brun så när man går på stan eller är ute så ser man inte ut som en stor chokladkaka i ansikte.
Det är ju skillnad på sommaren då är man ju brunare och så, så då har man ju brunare och mörkare foundation, fast det är ju upp till var och än hur man tycker.
Detta var andra gången jag har köpt denna foundationen, och det är absolut min favorit foundationen!
Så jag är jätte nöjd med att jag köpte den! Fast det var mamma som betala(A)





2000 Calorie Darmatic Look.

Pris:
130 Kr.
Nyanser: Brunt,svart. Och blått, tror jag.
Affär: Nästan alla sminksffärer.

Jag har inte provat den än, men mamma hade en sån för nån dag sen och hon tyckte att den var jätte bra, så ja köpte en annan sån.
Borsten är stor så den ser bra ut och den är svart och så.
Jag hoppas att den är bra annars lämnar jag tillbaka den!
Men den har fått mycke beröm och komplimager att proffs, så den borde nog vara bra!


Viva La Diva.

Pris:
50-60 Kr.
Nyanser: Svart, brun. Och blå, tror jag.
Affär: Nästan alla sminkaffärer den med.

Jag har prova denna och jag är ute efter en kajal som man ser TYDLIGT och mycke att det är svart när man har på sej den på ögonen, vissa kajaler är ju svart men sen när man ska testa dom så är dom grå, det har hänt mej en gång.
Men min absoluta favotit kajalen är Lóreal kajalen, den blir verkligen svart när man "målar" med den på ögonen!
Men tyvär fanns den inte på Lindex, så de fick bli Viva La Diva istället, men det är ju kul att testa nåt nytt smink ibland med liksom.
Men det gör man som man vill.
Men ersänn att den var ett ganska niceigt namn: Viva La Diva, trodde inte att det fanns nå smink som hette så men nu vet jag.


jag?

2000 Calorie äger! :) det är min favoritmascara, den slår Esteé Lauder, Dior, Lancome och andra dyra märken lätt :D



Ps. Viva La Diva's sortiment finns inte på så många sminkaffärer... på Lindex, Åhléns och några andra utvalda parfymerier. Men det finns inte på Kicks osv.



2010-11-21, 19:01:33 URL: http://makeupismypassion.blogg.se/



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?