Nu är jag hemma från Stockholm, plus+ träffa kändisar.

2010-04-09, 22:14:40 / Kategori: Allmänt

 

Nu när jag hemma från Stockholm, egentligen kom jag hem runt 4-5 på dagen, men har


vart i stan med mamma så har inte hunnit skriva på bloggen.


Det vart väldigt lyckat när vi åkte till stockholm, det var jätte kul. Men jag skulle aldrig kunna tänka mej att flytta eller bo i Stockholm! Det är folk exakt vart man än tittar, om man kollar åt höger ser man folk, vänster så är det folk. Det är exakt folk överallt man tittar:O Och jag som tycker att det är mycke folk som bor i Söderhamn, haha. Man hörde typ röster från alla håll och kanter, shit asså va mycke ljus det var. Om man blir typ lätt irreterad så ska man absolut inte flytta till Stockholm som första val. Men det var skönt att komma bort från Söderhamn och liksom komma till en större stad.


Det tog ungefär 3-4 timmar att åka till Stockholm. Men det var ju jätte mycke trafik osv. När vi skulle åka från Stockholm efter vi hade lämnat av Oscar så kom det polisbilar, ambulanser, branbilar typ "överallt". Då var det en kille som jobba med tåg som hade gått utanför järnvägen i en tunnelbana, tror jag det var. Så när det kom ett tåg så såg inte han/hon som körde att det stog nån där. Då "mosades" killen som skulle jobba typ på järnvägen. Och en sak som var väldigt äckligt va att vi åkte precis ovanför tunneln när det hände. Sen så hörde vi det på radion vad som hade hänt. Jag trodde att det var typ nån bil som hade krashat eller nåt, men så var det inte.


Sen allafall så efter vi hade lämnat av Oscar, nu vet jag vad han gjorde. Han var och mönstra. Jag orkar inte förklara vad det är. Men allafall när vi hde lämnat Oscar(brorsan)


Så åkte vi till min en av mina fastrar och min farmor. Farmor var och hälsa på faster, men allafall, då fika vi och skratta och hade det jätte trevligt! Faster(Ullis) Och hennes man har 2 hundar. En dvärgpudel och en tojpudel(stavas) Dom är jätte söta. Dvärgpudeln heter Nils. Och Tojpudeln(stavas) Heter Ingrid. Dom låg och sov på mina ben, och Ingrid snarka, hon snarka as sött. Sen så skulle faster Ullis och farmor käka. Dom fråga om vi ville ha man jag och pappa var mätta. Dom käka pizza, den såg god ut, och den såg skitmättande ut. Dom orka typ en varsin 1/4 del var. Den var ju 5 cm tjock. Jag kommer inte ihåg vad den pizzan heter, menmen. Sen så när dom hade ätit och så, så drog jag och pappa till mina kusiner och pappas bror och hans fru. Det var ett väldans tag jag träffa dom. Det var jätte kul att träffa dom. Då kika vi på lite hokcey, Djurgården och HV71 gick vidare till final, tror jag det var. Jag kommer inte ihåg vilkadom mötte, menmen, vi fika medans vi kika på hockey. Vi åt kladdkaka och saft, mums:) Sen så gick jag, Daniella och Madelene och spela bilspel, det var kul:) Efter vi hade gjort det så tog dom ut deras tamråttor. En var svart/vit och en var typ brun/grå. Jag har ju haft 2 tamråttor förut så jag var van vid det. Men ändå var jag väldigt rädd först. Men sen så hållde jag i dom och klappa dom. Jag kommer inte ihåg vad dom heter:/ Men dom var jätte söta, dom gröp under täcket. Shit vad vi garva och hade kul. Efter det så gick vi ut och kika på hockey med dom andra sen gick vi ut och gick med deras huns Spike/Spiken sen när vi kom in igen så gick vi och la oss, jag sov på soffan.


FREDAG/IDAG: Vakna ungefär 9 på morgonen. Då gick jag upp och fixa ordning mej sen gick jag ner till Daniella då satt vi och prata lite, och jag satt och klappa deras hund Spike/Spiken. Han var efter mej hela dagen igår och idag innan vi åkte hem. Om jag satt mej i en soffa så ställde han sej på bakbenen och kika på mej, och om jag gick på toa så skällde han och "gnällde" han. Sen när jag kom ut från toan så vifta han med svansen och hoppa upp på bakbenen. Jag lägger upp bild på Spike sen, när jag lägger upp bilder på nåra av deras andra djur. Sen när vi hade tackat för att vi fick sova där och tacka för frukosten osv, så packa vi sakerna i bilen och drog till Stockholm och hämta Oscar(brorsan) Då packa han in sina saker i bilen sen drog vi. När vi kom till Uppsala så stanna vi och åt på donken. Jag äter aldrig där. Idag var det första gången på 1-2 år jag åt där. Men vi va ju as hungriga efter typ 2-3 timmars åk. Så jag åt en Happy Meal, hehe. Jag orkar typ inte mera än det. Men det ganska gott, sen så åkte vi vidare till Söderhamn, sen typ halvsov jag halvvägen till Söderhamn.  Men sen tillslut så var vi framme i Söderhamn. Man behöver vara borta så kort tid så längtar man hem, sägs det. Och det stämmer faktiskt. Då när jag och brorsan kom hem så gick vi upp med väskorna, sen gick jag ner. Då bråka jag och mamma, men sen vart vi sams:) Mamma gjorde en Protein Dryck åt mej. Jag hade ätit så lite mat idag så då börjar jag skaka. Jag har jätte lågt blodtryck, så om inte jag äter tillräckligt skakar jag och svimmar jag, men allafall sen så åkte jag och mamma till stan, då var vi till E-Center och då gick vi in till KICKS, då köpte vi masscara till mej. Sen så prova vi lite olika Perfymer, jag måste snart köpa en nya perfym för mina början ta slut:/ Efter vi hade handlat masscaran så gick vi in till Lindex, där köpte vi 3 olika Perfymerade Deoderanter, och en perfym till mamma. Dom lukta skit gott!:) Så det köpte vi på Lindex, när vi hade handlat det på Lindex så gick vi in till Ica forum, eller vad det heter, då köpte vi bla: Juice, bröd, 6-7 stycken olika Bonagua, mums. Det är dom vatten med smak och bubblor, ungefär som ramlösa, loka osv. Sen köpe vi lite godis, efter det så gick vi och betala. Sen drog vi hem igen. Tack mamma!:)



SPECIALARE IDAG 1:a :

Igår i Stockholm så såg jag lite kändisar, bla: Komiker. En av dom som jag träffa heter: Kjell Bergkvist, han är fan en av dom bästa komikerna jag vet. Sen träffa jag massa andra kändisar, men vete fan vad dom heter:O Pappa sa vad dom hette men kommer inte ihåg:/


Här är nåra bilder på Kjell Bergkvist, som jag träffa. Jag tror att ni känner igen han.



2:a :

Vi åt på nån restrurang som låg innanför Gallerian i Stockholm, då åt vi på en restrurang som heter: Hamngatan Stories. Pappa "tog" pasta och jag sallad. Jag smaka pappas pasta och sen var skitgod! Men min sallad var inge god, såsen var torr och salladen smaka inge gott. Men en i min släkt jobbar där så ville vara snäll och inte säga nåt. Men jag åt typ ingeting men pappa orka inte all pasta så jag tog resten av pastan, mums!



(Jag lägger in bilder sen på nåra av kusinernas djur)

 




KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?